.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجرای پرتاب لنگه کفش به سوی صفار هرندی
 ماجرای پرتاب لنگه کفش به سوی صفار هرندی

سخنراني صفارهرندي و ناصر قره‌باغي كارشناس مسائل سياسي در دانشكده فني دانشگاه تهران با حاشيه‌هايي همراه بود.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، محمد حسين صفارهرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي و ناصر قره‌باغي كارشناس مسائل سياسي عصر امروز دوشنبه براي شركت در نشست "سوء تفاهم بزرگ " كه از سوي بسيج دانشجويي دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار شد، در اين دانشگاه حضور يافته و به بررسي مسائل مربوط به انتخابات پرداختند.
اين مراسم حاشيه‌هايي به همراه داشت كه در ذيل مي‌آيد:

* در ابتداي اين برنامه مجري برنامه به دكلمه شعري در خصوص وطن پرداخت كه عده‌اي از حاضرين در سالن كه برخي از آنها نمادهاي سبز در دست داشتند، با دست زدن‌هاي مداوم و هو كردن اجازه ادامه برنامه را نمي‌دادند.

* در قسمت ابتدايي اين برنامه كه به تريبون آزاد دانشجويي اختصاص داشت، تعدادي از دانشجويان به نمايندگي از طيف‌هاي مختلف حاضر در سالن شهيد چمران به سخنراني و ابراز نظر خود پرداختند كه عموما از سوي تعدادي از حاميان موسوي حاضر در سالن با آن مخالفت مي‌شد.

* پويا امراللهي صاحب امتياز نشريه 88 انجمن دانشگاه تهران نخستين سخنران تريبون آزاد دانشجويي بود كه سخنان خود را با قرائت دعاي «اللهم فك‌ كل اسير» آغاز كرد و با اشاره به همنامي نشريه 88 با يكي از ستادهاي جوانان حاميان موسوي در انتخابات اظهار داشت: بايد در ابتدا از سيدشهاب‌الدين طباطبايي كه رئيس اين ستاد بود، ياد كنيم كه حكم 5 سال زندان تعزيري را براي او در نظر گرفته‌اند. وي همچنين از حضور فرزندان ميردامادي، رمضان‌زاده و جهانبخش خانجاني در ميان دانشجويان خبر داد و در ادامه صحبت‌هاي خود انتقادهايي را نسبت به عملكرد فرهنگي دولت نهم بيان كرد.

* امرالهي در ادامه صحبت‌هاي خود اعترافات حجاريان را نيز غير واقعي خواند. اين در حالي است كه حجاريان چندي پيش از زندان آزاد شده و تاكنون هيچ صحبتي مبني بر بازپس‌گيري سخنان خود در زندان بر زبان نرانده است.

* در حالي كه زمان اختصاص يافته به هر يك از دانشجويان 5 دقيقه اعلام شده بود اما با هماهنگي مدير برنامه پويا امرالهي كه انتقادهاي تندي را به دولت مطرح كرده بود، 10 دقيقه به سخنان خود ادامه داد و حتي پس از پايان 10 دقيقه نيز سخنان خود را به اتمام نرساند.

* بعد از پايان 10 دقيقه‌اي سخنان امرالهي در حالي كه مجري برنامه خواستار پايان سخنراني و ترك جايگاه از سوي وي بود يكي از دانشجويان حامي موسوي به اين نكته اعتراض كرد كه مجري برنامه در پاسخ به او گفت: در اين جمع فقط دانشجويان حاضر هستند پس لطفا تشخص اين جايگاه را حفظ كنيد و سالن را به هم نريزيد.

* اميرحسين ثابتي مسئول بسيج دانشجويي دانشكده حقوق دانشگاه تهران دومين سخنران تريبون آزاد بود كه حاميان موسوي را مورد شماتت قرار داد و اظهار داشت: كساني كه تاكنون در خيابان آدم مي‌كشتند اكنون در اينجا سوت وكف مي‌زنند اما سوت و كف حقانيت كسي را ثابت نمي‌كند.
وي همچنين با بيان اينكه موسوي در شب انتخابات خود را رئيس‌جمهور كشور ناميد، ادامه داد: ما جامعه مدني شما را از مدتها پيش شناخته‌ايم و اكنون نيز شاهد ديكتاتوري اقليت و اشرافيت هستيم كه به خاطر پول و زور،‌خود را صاحب همه چيز مي‌داند اما بايد بداند كه ما ايستاده‌ايم و اجازه نمي‌دهيم.

* ثابتي با انتقاد از عدم محاكمه فرزندان هاشمي يادآور شد: سوال ما اين است كه چرا عده‌اي مصونيت آهني دارند، در حالي كه مهدي هاشمي اكنون در لبنان است و خانم هاشمي نيز هر زمان كه دستگير مي‌شود در حال خريد ساندويچ است اما همسر آقاي هاشمي در صبح روز انتخابات به مردم مي‌گويد به خيابان‌ها بريزيد.
وي ادامه داد:‌ اگر مدعي هستيد كه حجاريان زير شكنجه اعتراف كرده، پس چرا امروز اعترافات خود را پس نمي‌گيرد. ديكتاتوري به اين معني است كه حجاريان به اشتباه خود پي برده اما شما آن را قبول نمي‌كنيد و اين كارها يعني اينكه جامعه مدني كشك است.

* محمد باقري دانشجوي رشته عمران دانشگاه تهران سومين سخنران تريبون آزاد بود كه ابتدا اعلام كرد عضو هيچ كدام از تشكل‌هاي دانشجويي نيست اما در سخنان خود انتقادهاي تندي را نسبت به دولت مطرح كرد.

* اميري ديگر منتقد دولت بود به دليل اهانت به بسيج با اعتراض شديد دانشجويان حاضر در سالن مواجه شد. وي بسيج را با القاب بسيار زشتي مورد خطاب قرار داد كه خبرگزاري فارس به دليل حفظ شأن قلم از ذكر آن خودداري مي‌كند.

* اشتري يكي ديگر از سخنرانان اين تريبون آزاد بود كه به سخنان خاتمي در پايان دوره رياست جمهوري‌اش اشاره كرد و گفت: خاتمي در آن زمان اعلام كرد كه با اين جماعت نمي‌توان به جامعه مدني رسيد و ما اكنون فهميده‌ايم كه او راست مي‌گفت.
وي به انتخابات دهم رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: يكي از فوايد جنبش سبز اين بود كه فردي كه بعد از 20 سال كه سرش را زير برف كرده بود، به عرصه بازگشت، و منتظري كه از سوي امام طرد شده بود،‌ دوباره نامش شنيده شد و در حالي كه 8 سال پيش تقليد از مراجع، از سوي اصلاح‌طلبان كار ميمون خوانده مي‌شد اكنون همين‌ها با فريبكاري و دروغگويي به دنبال جذب نظرات مراجع هستند!

* اظهارات اشتري در خصوص اهانت اصلاح طلبان به مراجع تقليد با واكنش‌هاي علي كاظمي دبير سابق انجمن اسلامي دانشكده حقوق دانشگاه تهران مواجه شد به شكلي كه وي از صندلي خود برخاست و با سر و صداي زياد به سمت جايگاه سخنرانان حمله‌ور شد. اما توسط مسئولين برنامه كنترل شد.
علي كاظمي از صحنه‌گردانان اصلي تجمع افراطيون در مراسم بازگشايي دانشگاه‌ها در 6 مهر ماه سال جاري بود كه طي اين تجمع شعارهاي تندي عليه دولت و برخي نهادهاي انقلابي سر داده شد.

* هياهو و جنجال علي كاظمي در سالن سبب شد كه مجري برنامه خواهان خارج شدن وي از سالن شهيد چمران شود اما كاظمي در مقابل اين درخواست مقاومت كرده و همچنان به برهم زدن نظم سالن مشغول بود كه مجري برنامه خطاب به او گفت: آقاي كاظمي ما مي‌دانيم كه شما نماينده جرياني هستيد كه همواره هوچي‌گري مي‌كند اما نمي‌دانم چرا حراست در مقابل شما مماشات مي‌كند.

* در حالي كه مسئولين برنامه علي كاظمي را به بيرون از سالن هدايت مي‌كردند، حاميان موسوي به تحريك سبزهاي حاضر در سالن از جاي خود برخاسته و ضمن برهم زدن نظم جلسه رو به درب‌هاي خروجي رفتند اما از سالن خارج نشدند و ايستاده به سردادن شعار پرداختند.

* اين عده در حالي كه از سالن خارج نمي‌شدند و با شعارهاي خود مانع از ادامه برنامه مي‌شدند، سرانجام خواستار عذرخواهي مجري برنامه براي حضور در سالن شدند كه مجري برنامه نيز با قبول اين درخواست اظهار داشت: من قبول مي‌كنم و از تمام دانشجوياني كه با آرامش در سالن نشسته‌اند و خواهان ادامه برنامه هستند، عذرخواهي مي‌كنم اما از كساني كه نظم سالن را بر هم مي‌زنند عذرخواهي نمي‌كنم.

* آخرين نماينده جريان مخالف دولت در حالي به سخنراني درتريبون آزاد پرداخت كه صفار هرندي در سالن حاضر شده بود. حمديه به نمايندگي از مخالفين دولت خطاب به صفارهرندي گفت: سوال من اين است كه شما عليرغم شناخت طيف مقابل چه طور به امثال ما لقب منافق و كافر مي‌دهيد؟

* قسمت دوم اين برنامه در حالي آغاز شد كه ناصر قره‌باغي كارشناس مسائل سياسي در ميان شعارهاي طيف‌هاي مختلف حاضر در سالن به بالاي جايگاه رفت و به مسئله بازخواني انتخابات و پاسخ به دروغ تقلب پرداخت.

* در حالي كه قره‌باغي به شبهه‌هاي وارد بر انتخابات كه از سوي موسوي و حاميان او مطرح شده بود پاسخ مي‌داد، حاميان موسوي با هياهو و سوت و كف قصد داشتند مانع از رسيدن صداي وي به دانشجويان حاضر در جلسه شوند. قره‌باغي در پاسخ به هياهوي اين عده گفت: امروز خوشحالم كه در جبهه انبيا و اميرالمومنين قرار گرفته‌ام چون آنها نيز از سوي مخالفان هو مي‌شدند.

* قره‌باغي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص شعار "ياحسين، ميرحسين " حاميان موسوي گفت شاه و پهلوي نيز از حسين (ع) دم مي‌زدند اما خدا نكند كه حسين گفتن شما مانند پهلوي باشد.

* وي با ابراز تاسف از توهين يكي از دانشجويان در تريبون آزاد به يكي از نهادهاي انقلابي كشور گفت: حاميان موسوي از بسيجي واقعي صحبت مي‌كنند اما بايد بگويم كه بسيجي واقعي همان فردي بود كه شب امتحانش در ميدان كاج تهران در زير ماشين اغتشاشگران به شهادت رسيد.

* دشتباني از اعضاي سابق شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، كارمند جهاد دانشگاهي و از حاميان موسوي كه به عنوان عوامل اصلي هياهوكنندگان در سالن حاضر بود، در بين سخنان قره‌باغي به مقابل جايگاه رفته و همواره اعتراضاتي را نسبت به سخنان او اعلام مي‌كرد كه سرانجام به ايجاد درگيري در سالن و برهم خوردن نظم برنامه شد.

* بخش پاياني برنامه كه به سخنراني صفارهرندي اختصاص داشت در حالي آغاز شد كه حاميان موسوي با شعارهاي مختلف فضاي سالن را متشنج كرده بودند و هر طيفي شعار مد نظر خود را در پاسخ به جناح مقابل فرياد مي‌زد.

* صفار هرندي در ابتداي سخنان خود در واكنش به هياهوي حاميان موسوي گفت: اين كار عادت تاريخي دوستان شما است و حتي به ياد داريم كه شما،‌خاتمي محبوب خود را نيز در همين دانشگاه هو كرديد. البته اين كار زماني آغاز شد كه خاتمي به انحراف اصلاحات اشاره كرد.

* جريانات افراطي حاضر در سالن در تمام طول سخنراني صفارهرندي با سردادن شعارهاي عليه دولت مانع از برگزاري جلسه بر اساس روند عادي مي شدند و حتي در برخي مواقع اهانت‌هايي را نيز به سخنران برنامه انجام مي‌دادند. زماني كه اين جريانات شعار "مرگ بر تو " را خطاب به صفارهرندي فرياد زدند وي در پاسخ به آنها گفت ما كه قابل اين شعارهاي شما نيستيم.

* سخنان صفارهرندي درخصوص آمار كشته شدگان حوادث اخير كه در بين آنها 10 نفر نيز از بسيجيان بودند اشاره كرد كه با استقبال بسيجيان دانشگاه تهران همراه شد و يكصدا شعار "حسين حسين، شعار ماست، شهادت افتخار ماست " را سر دادند.

* در ادامه برنامه زماني كه صفار هرندي از تلاش موسوي براي پايان فضاحت‌هاي موجود سخن مي‌گفت، يكي از حاميان لنگه‌كفشي را به سوي جايگاه برنامه پرت كرد كه در بين راه بر سر دانشجويان دختر بسيجي فرود آمد. البته صفار نيز درواكنش به اين حركت در حالي كه لبخند به لب داشت؛ گفت: لطف كنيد و علامت مدنيت را به سوي ما پرت نكنيد.

* در اين هنگام دانشجويان لنگه كفش پرت شده را بروي جايگاه برده و تحويل صفار دادند و او نيز در حالي كه لنگه‌كفش را در دستان خود گرفته بود، گفت صاحب اين كفش بعد از جلسه بيايد و كفشش را تحويل بگيرد. البته دانشجويان بسيجي درهمين زمان شعار "آزادي انديشه، با لنگه‌كفش نمي‌شه " را در سالن فرياد زدند.

* در بخش ديگري از اين برنامه صفارهرندي در واكنش به بيسواد خواندن دولت نهم از سوي حاميان موسوي حاضر در سالن پيشنهاد كرد كه دانشجويان حاضر ميانگين سواد دولت نهم را نسبت به دولت‌هاي گذشته بررسي كنند تا اين مسئله روشن شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 مهر 1388
دم صفار گرم
نا شناس 28 مهر 1388
دلم برای کسانیکه خود را بازیچه دست سناریو نو یسهای سبز داده اند میسوزد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.